28 Şubat 2012 Salı

Doğru söyleyeni dokuz blog'dan kovarlar

Doğrucu Davut’un adını bilmeyen yoktur herhalde… Neredeyse herkes Davut’un doğru bildiği her şeyi düşünmeden söylediğini, politikadan zerre kadar çakmadığını ve doğruların hep başını yaktığını sonunda da  9 köyden kovulduğunu bilir… ‘‘Doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar’’  Bu sözle büyüyen bir nesil olarak, köyden kovulmamak için Davut’la ilişkimizde aramıza hep belli bir mesafe koyarız. Doğru bildiğimizi söylerken bile elli takla atarız, şekilden şekle gireriz… Hele bazıları yemişim doğrusunu böyle gelmiş böyle gider diyip, yalan yanlış, bilip bilmeden konuşur.

Doğru bildiğimiz yanlışlar hayatımızın tam ortasına gelip padişah edasıyla kurulur.  Pinokyo’nun burnu uzamış, ozon tabakasını delmiş kimse aldırış etmez.  İşte evlilik için söylenen bazı klişeler var ki ulan neredesin be Davut dedirtiyor insana… 
İki gönül bir olunca samanlık seyran olur
Bu lafa küfür edilir gerçekten. Küllahıma anlat sen onu.  Kirayı ödeyeme, faturalar geciksin, buzdolabı tam takır kalsın, sigara alacak paran olmasın, duş almak için sıcak su bile bulama görelim bakalım o samanlığı! Evlikte paranın maalesef önemli bir yeri var. Parayla saadet olmaz klişelerini de bir kenara bırakmak lazım. Parasız saadet gerçekten zor, aç ayı oynamaz misali. Tabii ki mutluluk için tek şart para değil, ama bal gibi oluyor parayla saadet. Ooo o restoran senin bu bar benim, gelsin yurtdışı seyahatleri, gitsin hediyeler, partilere akalım, brunchlara gidelim…. İşin aba

Nikahta keramet vardır
 Çirkin kadın yoktur az votka vardır ile aynı kapıya çıkıyor. Evlenmeden önce kedi köpek gibi birbirini yiyen, ya da birbirini hiç tanımayan ama elektrik aldığını sananlar evlenince prensle prense mi dönüşüyor yani.  Yok canım o öyle değil öpünce kurbağadan prense dönüşen adam evlenince yine kurbağaya bağlıyor.
Hayat müşterektir
Hayat müşterekse neden ütüleri hep biz yapıyoruz, yemek yapmak neden bizim görevimiz, evi neden hep biz temizliyor, küvetteki saçları neden hep biz topluyoruz. Bulaşık makinesini yerleştirmek hep bizim görevimiz, çamaşır makinesi zaten kankamız! Biz de çalışıyoruz ama bizim mesaimiz işten çıkınca bitmiyor.  Hayat nerede müşterek şekerim! Yersen yani…

Çocuk evliliğin neşesidir
Çocuklara bayılırım, hele tombik tombik ayakları olur ya yiyesim gelir. Şimdi çocukları çok seviyorum diye Davut’a mahcup mu olayım yani. Çocuk evlilikte ilişkinin boyut değiştirdiği, çoluklu çocuklu tayfasına katıldığın, barlar yerine parkları mesken tuttuğun bir boyuttur. Yeterince sorumluluğu olan kadın bir de çocuk sorumluluğuna boğulunca zaten neşeye vakit kalmıyor.

Evliliğin ilk yılı zor zamanla birbirinize alışırsınız
Bu da boşanmaları ertelemek için ortaya atılmış bir laf olsa gerek. İlk yıl zormuş da sonrası kolaymış da! Desene yahu hayatta her şeye alışıyor insan sende bu deveyi gütmeye alışacaksın.

İki taraftan biri alttan alacak ki yürüyecek evlilik
Alttan almak lafı da Türklere özgü olsa gerek. Altan almak yerine doğru düzgün tartışabilmeyi, sorunları çözebilmeyi öğrensek daha sağlıklı olacak her şey. Sorunların üzerini kapatıp bir süre sonra yine gün yüzüne çıkıp, karşımıza dikilmelerine tanık olmayız böylece. Altan almak bence ilişkileri zedeliyor. Önemli olan iletişim kurabilmek, farklı fikirleri bakış açılarını tartışabilmek, savunabilmek!
Aman yaş farkı 3-5’i geçmesin
Bu da bana saçma geliyor. Yok kadın büyük olursa olmazmış da yok erkek büyük olursa o da yürümezmiş. Gönül ota da konar boka da diyorlar ya bu ağır kaçıyor tabi, ya insanın kime kendi yakın hissedeceği  belli olur mu? Nüfus memuru tadında mı takılalım yani…

Bu liste böyle uzayıp gidiyor… İster inanın ister inanmayın Davut’ta sallamıyor artıkJ

Yazan: Leyla


8 yorum:

  1. ne doğru yazmışın :))

    YanıtlaSil
  2. Nikahta mecburi keramet vardır :)))))) Zira nikah öyle basite indirgenip ayrılığı sevgililikte ki kadar kolay olmayan bir kelepçe. Bu yüzden zoraki kerametleniyoruz :))))))) Parayla saadet olmaz da çulsuz olmakla mı olur ? Bende anlamadım bu durumu. Söylediklerinize katılyıyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkürler:))) Doğrucu Davut'un anısına:)))

    YanıtlaSil
  4. Para konusuna katılıyorum, hepsine katılıyorum ama ona daha çok katıldım.:D

    YanıtlaSil
  5. merhaba bloguna yeni üye oldum
    bende bloguma beklerim sevgiler =)
    hediye çekilişime beklerim

    YanıtlaSil
  6. Leyla hanım,yazılarınızı çok beğeniyorum.bu yazınızda söylediklerinize de katılıyorum.Özellikle şu hayat müşterektir konusunda daha bir haklısınız :) (gerçi gerçek adınız leyla mı emin değilim)

    YanıtlaSil
  7. yeni gelin olmuşum. benim ne işim var bu blogta =)

    her halde evlenmemiş olsaydım gene kendimden bir parça bulabileceğim bir blog olmuş. ellerinize sağlık.

    hele yazınıza yorum yapmadan edemedim. bayıldım =)

    YanıtlaSil
  8. :) yorumlar için çok teşekkürler. Bu ara zaman ayırıp yazamıyorum. Amannnn daha neler var neler,,, kadının derdi zor, kendi de, fendi de:))

    YanıtlaSil