1 Aralık 2011 Perşembe

Facebook zamparaları sarmış dört yanımızı!

Sosyal medya çıktı mertlik bozuldu! Manyağa bak, üç kadın oturmuşlar ilişkileri yerden yere vuruyorlar, kimliklerini de gizlemişler çatır çatır yazıyorlar, bir de gelmiş burada ahkam kesiyor, bu ne lahana turşusu diyeceksiniz şimdi… Ah insanoğlu, niye bu kadar ön yargılısın şekerim ya, daha iki kelam etmedik yapıştırdın ön yargıyı… Bu bölümü okurken şu masumane yazıma ön yargıyla yaklaşanlara ithaf ediyorumJ
Evet biz üç kadın, oturduk, kendi içimizde sürekli konuştuğumuz konuları, ya bütün kadınlar aynı şeyi yaşıyor, gizleyelim kendimizi dökelim içimizi, belki birkaç erkeğe de kadına nasıl davranılmaması gerektiğini öğretiriz tadında bu blogu yazmaya başladık. Bizimki her ne kadar tehlikeli ve haşin görünse de bir o kadar da masum. Sosyal sorumluluk bir nevi.
Asıl tehlike Facebook’ta! Ninemin bile Facebook’u var neredeyse… Hal böyle olunca eski sevgililer, arkadaş çizgisinde kalmış ama can cebime koy diye tabir edilen tipler, potansiyeller kimi ararsan Facebook’da profilleri var.  Amann nolcak yaa profilse profil, benim de var, kocamın/sevgilimin de var işte diyip geçiştiriyoruz. Oysa ne alarmlar çalıyor şu Facebook ne boynuzlar taktırıyor bize…
Şahsen ben bu sosyal medyadan hem sonuna kadar faydalanmış biriyim. Mesela evlenmeden  önce Facebook ilk çıktığında eski birkaç sevgilimi, binlerce aynı isim arasında 50-60 sayfa ilerleyerek, alakasız adamların sayfalarına girip ulan acaba o mu, değişmiştir belki, benden sonra saçları dökülmüş herhalde diye bilgisayara yapışmış vaziyette aradım. Aramayan var mıdır bilmiyorum. ‘‘Arayan belasını bulur’’ Yuhhh o kadar da değil, aradım sadece benden sonra nasıl değiştiğini görmek istedim, bütün fotoğraflarına baktım… Ben onu yıkık dökük bensiz perişan olmuş bir şekilde beklerken barlarda, cafelerde hatunlarla sarmaş dolaş buldum.. Eeee Facebook işte! Adamın hayallerini yıkıverir.
Ben bunları yaparken sevgili eski sevgilim boş mu durdu yani. Facebook’un sunduğu nimetlerden o da nasibini almıştır kesin. Hatta kaç kere yakaladım abuk sabuk kız arkadaşlarına yavşamış bir hale yazarken… İnkar etti, sadece arkadaşım, yok eski dostum yok bok yok püsür… Ben attığım triplerle kaldım. Bir şey de ispat edemedim. Karşısındaki kız biraz yelkenleri indirse anında atlayacak bizim kurbağa! Kimse kızmasın darılmasın atlamayacak bir evli erkek tanımıyorum, sanmıyorum, hayal edemiyorum… Sosyal medya adamı böyle bir pamuk şeker kıvamına sokuyor. Evde odun gibi davranan, höt zöt diye konuşan, iki espri yap da kafamı kırıyım dedirten adam bir bakıyorsun Facebook’da espriler paylaşıyor, hatunlarla yazışırken adete başka biri oluveriyor, al yanaklarını sık, şirin mi şirin o kadar yani!
Bu Facebook var ya bu Facebook ne sinsi bir şey bir bilseniz. Bol keseden sallıyorum sanmayın. Amerikan Evlilik Avukatları Akademisi tarafından yapılan yeni bir anketin sonuçlarına göre Facebook, Amerika’daki gerçekleşen her beşinci boşanma nedeninin arkasında yatan temel unsur! Ankete bağlı bazı ek istatistikler gösteriyor ki Amerika’da bulunan avukatların %81’i boşanma davalarında dosyaya delil olarak sosyal ağ sitelerinden elde edilen kanıtları sunuyor. Bu eğilim sosyal medyadaki gelişime paralel olarak özellikle son beş yılda artış gösterdi.  Araştırmaya göre boşanma davası için başvurularda delil olarak %66’lık bir dilimle Facebook birinci sırada. Bunu %15 ile Myspace ve %5 ile Twitter takip ediyor.
Twitter biraz daha masum kalıyor Facebook’un yanında. 140 karakterle ne kadar yazabilirsin ki bir hatuna ya da bir adama… 140 karaktere ne kadar çapkınlık sığdırabilirsin ki? Sonrasında fotoğraf yok.. 
Millet içini döküyor sadece, sayıyor, sövüyor. Öyle şu hatun gececiymiş bak barlarda sabahlıyor, hemen yazılalım şuna modelleri burada pek işlemiyor. Tabii bu alanda da kendini geliştirenler 140 karakterle 4-5 hatun tavlayanlar var… Twitter’ın ürkütücü tarafı da kimliği gizli fenomenlerden, kafayı kırmış manyaklardan, sürekli küfür eden tiplerden biri ya eşin/sevgilinse… Olur mu olur wallahi… Bu sosyal medya adamı paranoyak yapıyor. Bazı tiplerin tweetlerine bakıyorum kesin bu diyorum ya bu benim kocam! Yiyorsa ispat et bakayım sen kimsin kadinintakendi!

Fazla lak lak ettim ama işin özü sosyal medyada fazla sosyalleşmek boka sarıyor… Tedbiri elden bırakmamak lazım! Hele aranız bozuksa yani evliyseniz:) Çünkü can sıkıntısının insanın başına açamayacağı şey yok…  Bu yüzden en kısa zamanda biraz yeni dönem dedektiflik yöntemlerini sular seller gibi öğrenmek her Türk kadının görevi… Şimdi ben bunlarla uğraşmam güvenmiyorsan bi siktir git diyenler varsa bir sahte hesap açın ve bakın bakalım sizin prens sandığınız kurbağanız o sahte hesaptaki hatuna nasıl yazıyor, nasıl atlıyor?  Yaa bu da olmadı, ben bunlara pabuç bırakmam demeye devam edenlere İsmail YK’nın şarkısı benden hediye olsun!

Facebook facebook hergün aradım durdum, Facebook facebook bu kızı ordan buldum, Facebook facebook görür görmez tutuldum, Facebook facebook galiba aşık oldum, Lokomotif Gülşen, Çıtı Pıtı Birsen, Ah Bir Görsen, Cici Bibi Ebru, Esmer Banu, Tanışabilsen güzeller güzel beğen, ne istersen, herkesin zevkine göre Facebook’da!!!!


 Yazan: Deniz


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder