26 Temmuz 2011 Salı

Evdeki öküz kim?


Yaklaşık 5 saat boyunca evdeki pislikleri temizleyip yorgunluktan bitap düşmüşken, “Aşkım bana bir bardak su versene” diyen biri benim tüm sülaleme küfretmiş kadar olur. Zaten verdiğim tepki de buna göre oldu. Açtım ağzımı yumdum gözümü. Peki etkisi oldu mu? Hayır. Aldığım cevap şu: “Ne yaptın ya bu kadar abartıyorsun.”

Sonra bu denli benciliği anlamaya ve anlamlandırmaya çalıştım her zaman ki gibi. Ancak ne yazık ki yine bir sonuç alamadım. Erkekler kendi yaptıkları işleri ölesiye önemserken, kadınların hayatlarını mutfak ve ev işlerli arasında heba etmelerini olağan ve önemsiz görmeleri!

Birlikte yaşanılan bir evde nasıl biri saatlerce bilgisayar oyunu oynarken diğeri yorgunluktan ölene kadar temizlik yapıyor ve iki taraf da bunu doğal karşılayabiliyor. O bilgisayar oyunundan sıkıldığı zaman bir film takıp izlerken ben de mutfak işlerini bitirmenin huzuruyla banyoda üzerine işenmiş klozeti temizlemeye ve bir haftadır birikmiş çamaşır sepetindeki çamaşırları ayırıp makineye atmaya gidiyorum. Temizliğe verdiğim arada bulaşık makinesini boşaltıp dolaplara yerleştirince kendimi zaman kazanmış sayıp seviniyorum saf gibi. 

O bütün haftasonunu eğlenceli aktivitelere ayırırken, ben onun bir öküz olduğunu düşünüyorum. Sonra aninden fark ediyorum. Bana öğretilen şeyleri sorgulamadan yapmaya devam ediyor ve bu hayata biraz da gönüllü boyun eğiyorum. Söyleyin hangimiz öküzüz, o mu yoksa ben mi?

Yazan: Leyla, evli, bir çocuk annesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder