3 Ağustos 2011 Çarşamba

Nerede Rihanna nerede Ece Erken!

Türkiye’de kadına şiddet haberlerine artık o kadar alıştık ki, göz ucuyla bir okuyor vay pezevenk gücün yetiyorsa erkeğe vur deyip geçiveriyoruz. Daha birkaç gün önce vücut geliştirme şampiyonu Işıl Okan Aktan kocasından dayak yedi.  Ben bile içimden düşündüm ya bu kadın vücut şampiyonu iki tane çakıverseydi herife sümük gibi yapıştırırdı yere diye… Ben bile bu kas yığını olmayan halimle bana şiddet uygulayacak adamın alnını karışlarım. Bir tekme atarım çüküne nereden geldiğini şaşırır. Ya da dişi panter misali pençeleri o umumi yerine atar uzun hava tadında bir istiklal marşı okuturum! Ama aslında dayağı güçlü, akıllı, sadık, zengin ya da eğitimli kadın olmakla engellemek pek mümkün değil galiba..



Türkiye’de kocasından dayak yiyen o kadar çok ünlü kadın var ki! Ceplerinde para, altlarında araba, ün, zenginlik, çevre hepsine sahipler ama gidemiyorlar çoğu zaman, sindiriyorlar yedikleri dayakları, iki gün önce yediği dayağı unutturmak için kocalarıyla sevgilileriyle mutlu mutlu pozlar veriyorlar.

Eşinden, sevgilisinde şiddet gören dayak yiyen ünlüler arasında Zeynep Tokuş, Arzu Yanardağ,  Deniz Akkaya, Pınar Dilşeker, Perihan Savaş, Derya Tuna, Demet Akalın, Asena, Perihan Savaş ve Ece Erken gibi isimler var. Bu isimlerin bazıları şiddet gördükten sonra ayrıldı sevgilisinden, eşinden, kimisi de Zeynep Tokuş gibi affetti bu adamları.

Bir de Ece Erken vakası var tabii… Gerçekten tam bir vaka-yı Hayriye! Mayıs ayında sevgilisi Davut Güloğlu’ndan taksinin içerisinde dayak yiyen Ece Erken, bu durumu yalanladı bir de üstüne üstük gitti telli dayaklı nişanlandı. Sevgili nişanlısının da kendisine nişan için tek taş yerine tek mermi hediye ettiğini gururla açıkladı. Dur bakıyım ne dedi ölene kadar seninim anlamına geliyormuş o tek mermi. Bana dayak atan adam bir de bana mermi hediye etse herhalde bulunduğum şehri terk eder, ayaklarım kıçımda koşar uzaklaşırdım oradan. Karadeniz geleneğinde mermi  ya benimsin ya da kafana sıkarım anlamına geliyor. Ne gerek var tek taşa hem marjinal, hem hesaplı tek mermi!  Ne kadar romantik değil mi? 

Ece Erken kadına şiddetin karşında duracağına bir de şiddet uygulayan adamı öve öve bitiremiyor.  Sonra da diyoruz ki kadına şiddet niye bitmiyor. Bence kadınlarında da şiddete uğrayan kadınların yanında olabilmesi, kadınların bana dokunmayan yılan bin yaşayın modundan çıkmaları, şiddete uğrayanların da delikanlı gibi kabul edip gerekeni yapması gerekiyor. Yani öyle twitter’da iki tuşa basıp kadına şiddete son demekle olmuyor.

Tüm dünyada kadına şiddet uygulanıyor… Mesela Rihanna sevgilisinden baya okkalı bir dayak yedi. Önce affetti sonra baktı ki olmayacak hayranlarıma örnek olmak için dayağı affetmiyorum, sevgilimden bu yüzden ayrıldım dedi… Yani kadına şiddetin karşısında ayakta durdu, dayak yediği kabul etti, sonra da sevgilisinin kıçına vurdu tekmeyi…

Kadına şiddetin önüne geçmek için önce kadınların düşünce yapılarını değiştirmeleri lazım. 2011 Türkiye Değerler Araştırması’nı okuyunca kafayı yedim ya… Hani kadındı kadının dostu… Yuh diyorum bu sonuçlara!

  •  Türkiye'nin dörtte üçü, toplumda ailenin reisinin erkek olması gerektiğini savunuyor. 1996’da  yüzde 73; 2011’de yüzde74
  • Kadın her zaman kocasına itaat etmeli, onun sözünden çıkmamalıdır.' Bu ifadeyi doğru kabul edenlerin oranı da 1996'dan bu yana aynı ve yüzde 60'ın üzerinde.
  • Bazı kadınlar kocalarından dayak yemeği hak ediyor görüşüne katılanların oranı 1996'da yüzde 19.  2011'de ise yüzde 30. 
Ya kardeşim bizim kokoş medyatik isimler bile yiyip tokadı oturuyorsa burada bir sorun var. Eee dayak yiyip objektiflere sırtırlarsa, tek mermiyi sığdıramazsak yere göğe böyle olur işte... Nerede Rihanna nerede Ece Erken! Dam üstünde saksağan ver namluya mermiyi!

Yazan: Reçel

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder